Brak wyników
Zobacz wszystkie
Eco Taste
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Eco Taste

Procter & Gamble i jej wiodące marki, takie jak Pantene, Gillette, Ariel, Fairy i Oral B zmniejszają zużycie plastiku pierwotnego i zwiększają skalę obiegu zamkniętego

4 maja 2021
w Aktualności
Czas czytania:5 mins read
A A

Koncern Procter & Gamble poinformował o postępach swoich działań w Europie na rzecz gospodarki o obiegu zamkniętym. W ramach strategii „Ambition 2030” P&G zobowiązał się do zmniejszenia zużycia tworzyw pierwotnych o 50% i wprowadzenia opakowań w 100% nadających się do recyklingu lub do wielokrotnego użytku do 2030 roku.

Zgodnie z europejską strategią ekologicznej odbudowy gospodarki i planami oparcia jej na obiegu zamkniętym,P&G jako pierwsza firma FMCG dołączyła do europejskiej inicjatywy na rzecz recyklingu opakowań RecyClass. W ramach inicjatywy powstał jednolity standard certyfikacji rozwiązań w recyklingu ułatwiający zamknięcie obiegu opakowań plastikowych i umożliwiający śledzenie materiałów na każdym etapie łańcucha wartości. P&G uzyskało ten certyfikat dla rekordowej liczby 12 produktów i rozwiązań opakowaniowych w kategoriach środków czystości do domu, do prania oraz kosmetyków do pielęgnacji włosów. Uzyskanie certyfikatu jest jednocześnie potwierdzeniem, że rozwiązania te spełniają ustalone przez RecyClass wytyczne Design-for-Recycling.   

Marki P&G z kategorii produktów do golenia, takie jak Gillette i Venus, po wprowadzeniu kartonowych opakowań nadających się do recyklingu, wyeliminują około 545 ton plastiku rocznie. To stanowi równowartość ponad 55 mln butelek po wodzie. Model zakupowy oparty na ponownym wykorzystywaniu produktów, wydłuża ich życie i ogranicza ilość odpadów. Marki Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences i Aussie wprowadziły na rynek nowe, w pełni aluminiowe butelki nadające się do ponownego wykorzystania oraz opakowania uzupełniające, wyprodukowane z użyciem 60% mniej plastiku. Dzięki tym rozwiązaniem znacząco został wydłużony cykl życia produktu.

– Ostatni rok obfitował w wiele zmian, jednak  nasze działania umożliwiające i promujące pozytywne praktyki w ramach łańcucha dostaw, marek i partnerów naszej firmy się nie zmieniły – powiedziała Virginie Helias, Chief Sustainability Officer P&G. – Wprowadzamy innowacje, by przyspieszyć rozwój gospodarki o obiegu zamkniętym: od zainicjowania inteligentnej koncepcji segregacji odpadów HolyGrail, poprzez zmniejszenie zużycia pierwotnych tworzyw ropopochodnych i zwiększenie wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu, po opracowywanie i wprowadzanie na szeroką skalę modeli opakowań do wielokrotnego napełniania. To połączenie innowacyjności i współdziałania.

Mniejsze zużycie plastiku i większa skala obiegu zamkniętego

RecyClass skupia się na działaniach sprzyjających tworzeniu obiegu zamkniętego opakowań plastikowych. P&G jako pierwsza firma z sektora FMCG dołączyła do tej niezależnej inicjatywy zapoczątkowanej przez organizację Plastic Recyclers Europe (PRE).  Koncern uzyskał 12 certyfikatów dla produktów i rozwiązań technologicznych  marek Oral-B, Tide, Ariel oraz innych, których całkowicie nowe opakowania, nadają się do recyklingu i odpowiadają wymogom RecyClass. Ta międzybranżowa współpraca jest niezbędna, aby zwiększyć skalę działania i umożliwić osiągnięcie kolejnych celów dotyczących gospodarki o obiegu zamkniętym.

Większy udział materiałów pochodzących z recyklingu zmniejsza zależność firmy od paliw kopalnych. Obecnie marki P&G w kategoriach środków czystości i pielęgnacji tkanin, takie jak Fairy, Mr Proper, Swiffer, a także Lenor wykorzystują rocznie ponad 10 tys. ton tworzyw sztucznych pochodzących
z recyklingu
.

Wydajny recykling to dłuższe życie materiałów

Opakowania nadające się do recyklingu często służą za najbardziej oczywisty punkt wyjścia w działaniach na rzecz gospodarki o obiegu zamkniętym. Zwiększenie współczynnika recyklingu jest niezbędne do wydłużenia życia istniejących materiałów. Zainicjowany przez P&G w 2015 r. projekt HolyGrail to uznana technika identyfikacji odpadów, która ma usprawnić ich segregację w krajach Unii Europejskiej, a tym samym zwiększyć jakość i ilość tworzyw poddawanych recyklingowi. Rozwiązanie to szybko zdobywa popularność i obecnie rozwija się w ramach stowarzyszenia European Brands Association (AIM).  W nowatorskim projekcie uczestniczy ponad 120 firm z różnych ogniw łańcucha wartości. Inicjatywa opiera się na trzech głównych filarach: segregacji zewnętrznej, zarządzaniu danymi i angażowaniu konsumentów. Zwiększenie udziału konsumentów i wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań segregacji odpadów mają zasadniczy wpływ na wydajność recyklingu
w Europie. P&G wierzy, że wspomniane działania zaprezentują potencjał tej technologii szerszemu środowisku i zostaną dostrzeżone przez Komisję Europejską, a także zostaną uwzględnione w planach reformy dyrektywy w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych.

Oprócz wydajnej segregacji odpadów, gospodarka o obiegu zamkniętym wymaga szerokiego zastosowania materiałów łatwych w recyklingu. Zapewnienie funkcjonalności opakowań przy jednoczesnym spełnianiu wymogów systemów recyklingu odpadów w Europie, należy do najważniejszych elementów działań innowacyjnych P&G.

W Europie marki P&G w kategorii środków czystości i pielęgnacji tkanin, m.in. Ariel, Lenor, Dash czy Fairy, zaczęły stopniowo odchodzić od wielowarstwowych opakowań, których nie można poddać recyklingowi na rzecz jednowarstwowych opakowań polietylenowych, które można poddać temu procesowi. Nowe opakowania spełniają miejscowe kryteria ekoprojektów, dzięki czemu wykorzystana folia trafia do odpowiedniego strumienia odpadów w sortowni. Kolejnym przykładem są udoskonalone opakowania produktów codziennego użytku, takich jak pierwsze tubki pasty do zębów Oral-B wykonane z polietylenu o dużej gęstości (HDPE). Teraz zużyte opakowania mogą trafić
z gospodarstw domowych do już istniejących strumieni odpadów. Z kolei marki Gillette i Venus wprowadziły innowacyjne, ekologiczne opakowania maszynek z wymiennymi ostrzami, odchodząc od tworzyw sztucznych na rzecz kartonu w całości nadającego się do recyklingu.

Ponowne wykorzystanie: przerywamy błędne koło i eliminujemy odpady 

Model konsumpcyjny oparty na ponownym wykorzystywaniu produktów wydłuża ich życie, pozwalając ograniczyć ilość odpadów. Po zakończeniu programów pilotażowych w Nowym Jorku
i Paryżu P&G wkracza w kolejną fazę projektu LOOP. Podczas 18 miesięcy pracy nad programem, potwierdzono, jak duże znaczenie mają przełomowe, innowacyjne opakowania, które są jednocześnie atrakcyjne i wygodne. Dzięki rozwojowi w kanałach e-commerce LOOP planuje pozyskać więcej danych o konsumentach, m.in. cyklach zakupowych, preferowanych ofertach i oddziaływaniu używanych produktów na środowisko. Oprócz międzybranżowych działań przy projekcie LOOP firma P&G wprowadza innowacje, opracowując przełomowy model ponownego wykorzystania opakowań. Marki P&G w kategorii produktów do włosów (Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences, Aussie) pozwalają konsumentom w znacznym stopniu ograniczyć ilość odpadów po produktach do pielęgnacji włosów. W wielu sklepach na terytorium Europy można już znaleźć nowe, w pełni aluminiowe butelki i torebki do wielokrotnego napełniania. Umożliwi to 200 mln europejskich gospodarstw domowych, recykling odpadów, ich ograniczenie i ponowne wykorzystanie, co z kolei pozwoli zmniejszyć produkcję plastikowych butelek o 300 mln rocznie.Więcej informacji na temat postępów P&G w realizacji programu „Ambition 2030” znajduje się w  dokumencie Citizenship Report opublikowanym
w grudniu 2020 roku.

Tagi: plastikprocter & gamble
Poprzedni

„Zmiany klimatyczne muszą być sprawiedliwe społecznie.” Premier Mateusz Morawiecki otwiera trzeci dzień Szczytu Klimatycznego.

Następny

Zaoferujemy usługi przewozu towarów bez śladu węglowego – CTL Logistics przystępuje do Zielonej Kolei

Redakcja EcoTaste

Redakcja EcoTaste

PowiązaneWpisy

Trwają prace nad wyeliminowaniem z użycia szkodliwych odmian plastiku. Bez tych działań do 2040 roku ilość odpadów z tworzyw sztucznych może się potroić
Aktualności

Trwają prace nad wyeliminowaniem z użycia szkodliwych odmian plastiku. Bez tych działań do 2040 roku ilość odpadów z tworzyw sztucznych może się potroić

Zgodnie z szacunkami UNEP, Programu Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska, przemysł tworzyw sztucznych do 2040 roku podwoi swoje zdolności produkcyjne. Równocześnie potroi się...

15 września 2022
Nowa filozofia eksploatacji zasobów planety: gospodarka obiegu zamkniętego – MIĘDZYNARODOWY SZCZYT KLIMATYCZNY TOGETAIR 2022 (dzień 3, debata 24)
Aktualności

Nowa filozofia eksploatacji zasobów planety: gospodarka obiegu zamkniętego – MIĘDZYNARODOWY SZCZYT KLIMATYCZNY TOGETAIR 2022 (dzień 3, debata 24)

O Gospodarce Obiegu Zamkniętego, roli zagospodarowania odpadów oraz prawidłowego projektowania produktów a także świadomości konsumentów rozmawiano podczas 24. debaty  Szczytu...

27 kwietnia 2022
Następny
Zaoferujemy usługi przewozu towarów bez śladu węglowego – CTL Logistics przystępuje do Zielonej Kolei

Zaoferujemy usługi przewozu towarów bez śladu węglowego – CTL Logistics przystępuje do Zielonej Kolei

Ostatnie wpisy

Pochodzenie ma znaczenie – kupujmy polskie truskawki

Pochodzenie ma znaczenie – kupujmy polskie truskawki

5 maja 2025
Raportowanie Środowiskowe – kluczowe elementy i najlepsze praktyki

Raportowanie Środowiskowe – kluczowe elementy i najlepsze praktyki

18 lipca 2024
Polska jest bardzo atrakcyjnym, ale i trudnym rynkiem dla inwestorów OZE.

Polska jest bardzo atrakcyjnym, ale i trudnym rynkiem dla inwestorów OZE.

17 listopada 2023

Facebook

Produkty ekologiczne

Tego nie wiecie o kawie. Jakie kryje tajemnice i jak przygotowywać ją jak barista?

Tego nie wiecie o kawie. Jakie kryje tajemnice i jak przygotowywać ją jak barista?

29 września 2023
Kurczak z wolnego wybiegu – dlaczego warto wybierać EKO żywność?

Kurczak z wolnego wybiegu – dlaczego warto wybierać EKO żywność?

24 lipca 2023
Owoce jagodowe wciąż nie są doceniane. Dietetycy zalecają, by spożywać ich filiżankę dziennie

Owoce jagodowe wciąż nie są doceniane. Dietetycy zalecają, by spożywać ich filiżankę dziennie

16 lipca 2022
Jak zaplanować idealny piknik

Jak zaplanować idealny piknik

15 lipca 2022
Bardziej ekologiczna jazda dzięki odpowiednim oponom czyli jak zaoszczędzić do pół litra paliwa na 100 km

Bardziej ekologiczna jazda dzięki odpowiednim oponom czyli jak zaoszczędzić do pół litra paliwa na 100 km

6 czerwca 2022
AKADEMIA MĄDREGO DZIECKA uczy dzieci szacunku do natury

AKADEMIA MĄDREGO DZIECKA uczy dzieci szacunku do natury

19 kwietnia 2022

Archiwa

  • maj 2025
  • lipiec 2024
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Produkty
  • Zero waste

Tagi

barwnik butelka dieta dla dzieci drewniany Dzieci edukacja ekologia ekologiczny ekosystem emisja energetyka Energia fotowoltaika GDD HAPPY COLOR infrastruktura klocek konsument kosmetyk marnowanie żywności ochrona środowiska odnawialne źródła energii odpad owoc Papier plastik polimer Przemysł przyroda Recykling segregacja sklep Transport Unia Europejska Warszawa witamina wzrost sprzedaży zanieczyszczenia powietrza zdrowie Zero Waste ziemia zmiany klimatyczne środowisko żywność
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Eco Taste

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko

Eco Taste

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .