Ogólnopolska Akcja Sprzątania świata organizowana przez Fundację Nasza Ziemia obchodziła w tym roku swoje 30-lecie. Hasło przewodnie tegorocznej edycji brzmiało: „Sprzątanie świata łączy ludzi”. Zdając sobie sprawę, jak istotną rolę odgrywają działania zwiększające świadomość społeczną nt. zanieczyszczenia środowiska, Kaufland zaangażował się w projekt już po raz czwarty. Tym razem wolontariusze zbierali odpady na terenie Wyspy Opatowickiej we Wrocławiu.
Tegoroczna edycja Akcji Sprzątania świata, w której udział wzięło 27 wolontariuszy Kaufland, odbyła się 23 września na wrocławskiej Wyspie Opatowickiej. Wszystkim zaangażowanym pracownikom sieci, a także członkom ich rodzin oraz znajomym przyświecał jeden wspólny cel – posprzątanie terenów położonych nad brzegiem Odry z pozostawionych odpadów oraz ich właściwa segregacja. Inicjatywa zakończyła się sukcesem, ponieważ w zaledwie trzy godziny zebrano łącznie blisko ćwierć tony odpadów. Po zakończeniu pracy na wszystkich uczestników czekał poczęstunek, certyfikaty oraz nagrody w postaci voucherów do kina.
Hasło tegorocznej edycji akcji – „Sprzątanie świata łączy ludzi” – idealnie nawiązuje do myśli przewodniej, która przyświeca strategii zrównoważonego rozwoju sieci Kaufland – „Zróbmy to razem”. W działaniach na rzecz środowiska konsekwentnie łączymy siły z pracownikami, klientami, dostawcami i organizacjami pożytku publicznego, w tym z Fundacją Nasza Ziemia, aby zasięg pozytywnych zmian był jeszcze większy. W Akcji Sprzątania świata mieliśmy przyjemność wziąć udział już po raz czwarty. Jesteśmy bardzo dumni z członków naszego zespołu – wolontariuszy, którzy z niesłabnącym zapałem angażują się w ekologiczne inicjatywy i motywują do działania swoich najbliższych. Dziękujemy wszystkim uczestnikom, a także Fundacji Nasza Ziemia, która już od 30 lat pielęgnuje tę szlachetną ideę – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
Cieszymy się, że pracownicy Kaufland wraz z rodzinami, już po raz kolejny, tak chętnie i tłumnie dołączyli do Akcji Sprzątanie świata – Polska. Wspólnie oczyściliśmy naturę ze sporej ilości śmieci, ale też przyczyniliśmy się do podniesienia świadomości społecznej w zakresie idei nieśmiecenia. Dziękujemy za kolejną wspólną inicjatywę i gratulujemy wszystkim wolontariuszom Kaufland aktywnej i proekologicznej postawy – mówi Beata Butwicka, Prezes Fundacji Nasza Ziemia.
Działania polegające na usuwaniu odpadów ze środowiska (REmove) są elementem strategii Grupy Schwarz REset Plastic, którą sieć Kaufland konsekwentnie realizuje od 2018 r. Wybór terenu, który posprzątano podczas tegorocznej edycji, nie był przypadkowy. W ramach inicjatywy #RiverCleanupCollective spółki Grupy Schwarz, które biorą udział w Akcji Sprzątania świata w poszczególnych krajach, koncentrują się na sprzątaniu obszarów nadrzecznych. W ten sposób udowadniają, że globalna strategia ma przełożenie na lokalne działania. Więcej informacji o strategii REset Plastic można znaleźć na stronie www.kaufland.pl/plastik.