Brak wyników
Zobacz wszystkie
Eco Taste
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Eco Taste

BADANIE: Internauci podzieleni w kwestii drukowanych ofert i odpowiedzialności ekologicznej sklepów

1 lutego 2021
w Aktualności
Czas czytania:3 mins read
A A

Z badania, przeprowadzonego przez Mobile Institute, na zlecenie Grupy AdRetail, wynika, że 73% internautów nie korzysta już z drukowanych gazetek promocyjnych i katalogów produktowych. Tylko 27% wciąż po nie sięga. Natomiast 69% respondentów deklaruje, że przegląda elektroniczne wersje. 31% nie posługuje się nimi. Co ważne, 53% uważa, że sieci handlowe powinny przejść na wydawanie e-gazetek ze względu na ekologię. Niespełna połowa badanych ma odmienną opinię. Ponadto 51% twierdzi, że ww. działanie nie poprawiłoby ich zdania o danym sklepie.

Aż 73% respondentów deklaruje, że nie korzysta już z drukowanych gazetek promocyjnych i katalogów produktowych. 27% jeszcze do nich zagląda. Zdaniem Karola Kamińskiego z Grupy AdRetail, na tak niewielkie zainteresowanie tradycyjnymi wydaniami wpływa kilka czynników. Polacy coraz częściej postrzegają papier jako mało ekologiczne narzędzie. Społeczeństwo dojrzewa i widzi, że zmiany klimatyczne mocno postępują. I reaguje na to właśnie w ten sposób. Ponadto w dorosłe życie wchodzą już osoby, którym telefony komórkowe i komputery towarzyszą praktycznie od urodzenia. Dla nich to najbardziej naturalne kanały informacyjne.

– Aż 69% badanych konsumentów sięga do elektronicznych gazetek promocyjnych, a 31% nie korzysta z nich.Zapewne ta druga grupa działa rutynowo, czyniąc zakupy w sposób powtarzający od kilku pokoleń. Wśród internautów, którzy brali udział w badaniu, osoby o tradycyjnym podejściu muszą należeć do zdecydowanej mniejszości – stwierdza dr Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

Ponad połowa badanych uważa, że sieci handlowe powinny przejść na wydawanie e-gazetek ze względu na ekologię. I niewiele mniej osób ma na ten temat odmienne zdanie – niecałe 50%.Jak stwierdza Karol Kamiński,te wyniki wyraźnie pokazują, w którym kierunku powinny iść sklepy. 53% to naprawdę wysoki odsetek, biorąc pod uwagę to, że jeszcze kilka lat temu wynosił ok. 10-15%. Należy też dodać, że tego typu deklaracjami konsumenci poniekąd już teraz wymuszają na sieciach, żeby zwiększały nakłady e-gazetek kosztem tradycyjnego druku.

– Moim zdaniem, klasyczne i elektroniczne komunikowanie ofertowe jest tak samo potrzebne na rynku. Proporcje z pewnością zmienią się na korzyść przekazu cyfrowego. Jednak drukowane gazetki utrzymają się, przynajmniej w celu prezentowania części asortymentu, tj. specjalistycznego i luksusowego. Dotyczy to także żywności – dodaje dr Faliński.

Należy też zaznaczyć, że wydawanie e-gazetek ze względów ekologicznych nie poprawiłoby opinii ponad połowy internatów na temat sieci handlowych. Tak stwierdza 51% badanych, w tym 34% jest tego pewnych. Z kolei 49% respondentów ma odwrotne zdanie, ale tylko 21% osób w tej grupie wyraża to stanowczo.

– Szala z pewnością przechyli się na stronę tych osób, które będą myślały, że wydawanie e-gazetek poprawi wizerunek sklepów. Oczywiście w tej kwestii muszą też zadziałać sieci handlowe, które często same zapracowały sobie na negatywne opinie. Powinny wprowadzić takie działania, które szerzej włączą eko-myślenie wśród konsumentów. I trzeba wyraźnie dodać, że wszyscy na tym skorzystamy – podsumowuje Karol Kamiński. 

Badanie zostało zrealizowane pod koniec 2019 roku przez Mobile Institute, na zlecenie Grupy AdRetail. Wykorzystano responsywne ankiety CAWI (Computer-Assisted Web Interview). Łącznie zebrano opinie 2046 internautów. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej i odpowiadała strukturze polskich użytkowników Internetu pod względem płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania.

Tagi: andrzej falińskiankietadrukekologiaekologicznygazetkaInternetkarol kamińskikonsumentPapiersklepzmiany klimatyczne
Poprzedni

Bezpieczne, odnawialne, przetwarzalne. Nieoczywiste fakty na temat recyklingu opakowań kartonowych

Następny

Dieselgate – rekordowa kara od UOKiK dla Volkswagen Group Polska

Redakcja EcoTaste

Redakcja EcoTaste

PowiązaneWpisy

Kärcher ograniczył znacząco emisje dwutlenku węgla. Firma publikuje raport za 2021
Aktualności

Kärcher ograniczył znacząco emisje dwutlenku węgla. Firma publikuje raport za 2021

Kärcher -  firma społecznie odpowiedzialna Globalny koncern Alfred Kärcher SE & Co. KG opublikował  właśnie nowy raport dotyczący zrównoważonego rozwoju....

7 października 2022
Nestlé uruchamia NESCAFÉ Plan 2030, aby pomóc w rozwoju rolnictwa regeneracyjnego, zmniejszeniu emisji gazów cieplarnianych i poprawie poziomu życia rolników
Aktualności

Nestlé uruchamia NESCAFÉ Plan 2030, aby pomóc w rozwoju rolnictwa regeneracyjnego, zmniejszeniu emisji gazów cieplarnianych i poprawie poziomu życia rolników

NESCAFÉ, największa marka kawy należąca do Nestlé i jedna z najpopularniejszych kaw na świecie, przedstawiła dziś swój szeroko zakrojony plan,...

5 października 2022
Następny
Dieselgate – rekordowa kara od UOKiK dla Volkswagen Group Polska

Dieselgate - rekordowa kara od UOKiK dla Volkswagen Group Polska

Ostatnie wpisy

Polacy nie chcą być pasywni w weekendy. Coraz aktywniej spędzamy czas wolny

Polacy nie chcą być pasywni w weekendy. Coraz aktywniej spędzamy czas wolny

24 marca 2023
Startują Sustainability Talks

Startują Sustainability Talks

21 marca 2023
Lasy zarządzane w sposób zrównoważony – podstawa europejskiego przemysłu papierniczego

Lasy zarządzane w sposób zrównoważony – podstawa europejskiego przemysłu papierniczego

20 marca 2023

Facebook

Produkty ekologiczne

Owoce jagodowe wciąż nie są doceniane. Dietetycy zalecają, by spożywać ich filiżankę dziennie

Owoce jagodowe wciąż nie są doceniane. Dietetycy zalecają, by spożywać ich filiżankę dziennie

16 lipca 2022
Jak zaplanować idealny piknik

Jak zaplanować idealny piknik

15 lipca 2022
Bardziej ekologiczna jazda dzięki odpowiednim oponom czyli jak zaoszczędzić do pół litra paliwa na 100 km

Bardziej ekologiczna jazda dzięki odpowiednim oponom czyli jak zaoszczędzić do pół litra paliwa na 100 km

6 czerwca 2022
AKADEMIA MĄDREGO DZIECKA uczy dzieci szacunku do natury

AKADEMIA MĄDREGO DZIECKA uczy dzieci szacunku do natury

19 kwietnia 2022
Codziennie w Polsce używa się 3 mln plastikowych słomek. Robione ze słomy mogą być dla nich ekologiczną alternatywą

Codziennie w Polsce używa się 3 mln plastikowych słomek. Robione ze słomy mogą być dla nich ekologiczną alternatywą

7 grudnia 2021
Lidl Polska wspiera lokalnych dostawców – BIO mięso mielone z Roztocza w ofercie sieci

Lidl Polska wspiera lokalnych dostawców – BIO mięso mielone z Roztocza w ofercie sieci

2 listopada 2021

Archiwa

  • marzec 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Produkty
  • Zero waste

Tagi

barwnik butelka dieta dla dzieci drewniany Dzieci edukacja ekologia ekologiczny ekosystem emisja energetyka Energia fotowoltaika GDD HAPPY COLOR infrastruktura klocek konsument kosmetyk marnowanie żywności ochrona środowiska odnawialne źródła energii odpad owoc Papier plastik polimer Przemysł przyroda Recykling segregacja sklep Transport Unia Europejska Warszawa witamina wzrost sprzedaży zanieczyszczenia powietrza zdrowie Zero Waste ziemia zmiany klimatyczne środowisko żywność
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Eco Taste

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko

Eco Taste

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .