Brak wyników
Zobacz wszystkie
Eco Taste
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Eco Taste

Blisko ¾ Polaków chętniej zapłaci więcej za produkty neutralne dla klimatu

15 maja 2023
w Aktualności
Czas czytania:3 mins read
A A

Jak wynika z przedpremierowych wyników badania Adyen Retail Report 2023, ¼ Polaków zmniejszyła w zeszłym roku konsumpcję, by ograniczyć własny ślad węglowy, a aż 72 proc. zapłaci dziś więcej za produkty mając pewność, że są one neutralne pod względem emisji CO2.

Kupujący lepiej rozumieją wpływ, jaki ich pieniądze mają nie tylko na gospodarkę, ale także na środowisko. Niezależnie od tego, czy wybierają produkty przyjazne środowisku, czy kupują w sklepach stosujących zrównoważone praktyki, dziś z większą chęcią dokonują świadomych wyborów. Podczas gdy 23 proc. Polaków zmniejszyło swoją konsumpcję w ostatnim roku, by spróbować ograniczyć swój ślad środowiskowy, liczba przedsiębiorstw wspierających kwestie istotne społecznie i środowiskowo pomniejszyła się o 1 proc. i dotyczy dziś jedynie co czwartej firmy w Polsce.

Siła nabywcza konsumentów to największy na świecie motor zmian, zwłaszcza jeśli chodzi o środowisko. Ułamek zakupów skierowany w stronę firm stosujących ekologiczne praktyki biznesowe zwiększa ten wpływ wykładniczo. Ponad ¼ klientów polskich przedsiębiorstw handlowych (27 proc.) jest zdania, że detaliści powinni zmniejszać własny ślad węglowy poprzez zastosowanie technologii, które pomogą im lepiej zarządzać zapasami.

Technologie zorientowane na Ziemię

Ogromne zainteresowanie takimi firmami widać na przykładzie niedawno otwartego w Polsce pierwszego stacjonarnego sklepu marki LUSH, w którym produkty – choć statystycznie droższe – przyciągają codziennie setki klientów.

„Staramy się pozyskiwać wszystkie nasze składniki poprzez etyczne praktyki i stosujemy to podejście również w innych obszarach działalności. To samo dotyczy technologii, z której korzystamy” – mówi Alice Dorrington, Koordynator ds. Etyki, LUSH.

LUSH to firma kosmetyczna, znana z wykorzystywania technologii ograniczającej potrzebę stosowania opakowań (90 proc. pojemników jest poddawanych recyklingowi, a obecnie trwają prace nad wyeliminowaniem tych ostatnich 10 proc.). Przykładem tego są tak zwane Naked Stores sprzedające wyłącznie produkty bez opakowań. Marka jest też adwokatem ograniczania wody – do demonstracji działania swojego flagowego produktu, którym są kule do kąpieli (ang. „bath bombs”), wykorzystuje wideo. Klient przed zakupem widzi, jakiego efektu może się spodziewać i podejmuje na tej podstawie lepszą decyzję.

Dołożyć wirtualną cegiełkę

26 proc. Polaków oczekuje od przedsiębiorstw zabierania bardziej wyraźnego stanowiska w stosunku do zmian klimatycznych i kwestii istotnych społecznie. Sposobem na spełnienie takich oczekiwań jest np. implementacja innowacyjnych technologii wspierania darowizn poprzez przekazanie kwoty na wybrany cel w końcowej fazie transakcji online lub w sklepie.

 „Widzimy, jak coraz więcej sprzedawców zaczyna podchodzić do takich działań z większą otwartością. Obowiązkiem partnerów płatniczych jest zaoferowanie technologii, która będzie dodatkową zachętą, a nie przeszkodą” – komentuje Jakub Czerwiński, przedstawiciel fintechu Adyen, który w tym roku podwaja każdą darowiznę na rzecz WWF przekazaną za pośrednictwem funkcji Giving, począwszy od Godziny dla Ziemi (25 marca) do Dnia Ziemi (22 kwietnia).

Z takiego rozwiązania korzystać mogą np. klienci GAP czy sprzedający na Vinted w Polsce, którzy w ramach profilu na platformie mogą przekazać część swoich zarobków na rzecz WHO poprzez łatwe ustalenie stałego procentu wsparcia dla organizacji.

Zarówno przedsiębiorstwa, jak i ich klienci mogą za pomocą płatności wspierać charytatywnych działaczy. Dotyczy to zarówno organizacji międzynarodowych, jak i specjalnych kampanii, np. walki z COVID-19, a także innych lokalnych inicjatyw, które wpisują się w agendę Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Taką możliwością zainteresowanych jest dziś obecnie 15 proc. konsumentów, a spodziewane jest, że wartość ta będzie wzrastać w kolejnych latach.

Poprzedni

Tchibo, Amazon, Patagonia & Aspen Institute razem ku zeroemisyjności

Następny

Kurczak z wolnego wybiegu – dlaczego warto wybierać EKO żywność?

Redakcja EcoTaste

Redakcja EcoTaste

PowiązaneWpisy

Kaufland wspiera zieloną energię – sieć przekazuje produkty spożywcze do biogazowni
Aktualności

Kaufland wspiera zieloną energię – sieć przekazuje produkty spożywcze do biogazowni

Kaufland podejmuje szereg działań, których celem jest minimalizowanie marnotrawienia żywności w Polsce. Sieć obniża ceny produktów z krótką datą przydatności...

22 września 2023
SES Creative: Rodzinna firma tworząca ekologiczne zabawki w portfolio M&Z Dystrybucja
Aktualności

SES Creative: Rodzinna firma tworząca ekologiczne zabawki w portfolio M&Z Dystrybucja

W ofercie M&Z pojawiła się kolejna marka, którą firma pozyskała na wyłączną dystrybucję. Marka jest dobrze znana na polskim rynku...

20 września 2023
Następny
Kurczak z wolnego wybiegu – dlaczego warto wybierać EKO żywność?

Kurczak z wolnego wybiegu – dlaczego warto wybierać EKO żywność?

Ostatnie wpisy

Kaufland wspiera zieloną energię – sieć przekazuje produkty spożywcze do biogazowni

Kaufland wspiera zieloną energię – sieć przekazuje produkty spożywcze do biogazowni

22 września 2023
SES Creative: Rodzinna firma tworząca ekologiczne zabawki w portfolio M&Z Dystrybucja

SES Creative: Rodzinna firma tworząca ekologiczne zabawki w portfolio M&Z Dystrybucja

20 września 2023
Przyszłość w odcieniach szarości – o produkcji worków z recyklingu

Przyszłość w odcieniach szarości – o produkcji worków z recyklingu

15 września 2023

Facebook

Produkty ekologiczne

Kurczak z wolnego wybiegu – dlaczego warto wybierać EKO żywność?

Kurczak z wolnego wybiegu – dlaczego warto wybierać EKO żywność?

24 lipca 2023
Owoce jagodowe wciąż nie są doceniane. Dietetycy zalecają, by spożywać ich filiżankę dziennie

Owoce jagodowe wciąż nie są doceniane. Dietetycy zalecają, by spożywać ich filiżankę dziennie

16 lipca 2022
Jak zaplanować idealny piknik

Jak zaplanować idealny piknik

15 lipca 2022
Bardziej ekologiczna jazda dzięki odpowiednim oponom czyli jak zaoszczędzić do pół litra paliwa na 100 km

Bardziej ekologiczna jazda dzięki odpowiednim oponom czyli jak zaoszczędzić do pół litra paliwa na 100 km

6 czerwca 2022
AKADEMIA MĄDREGO DZIECKA uczy dzieci szacunku do natury

AKADEMIA MĄDREGO DZIECKA uczy dzieci szacunku do natury

19 kwietnia 2022
Codziennie w Polsce używa się 3 mln plastikowych słomek. Robione ze słomy mogą być dla nich ekologiczną alternatywą

Codziennie w Polsce używa się 3 mln plastikowych słomek. Robione ze słomy mogą być dla nich ekologiczną alternatywą

7 grudnia 2021

Archiwa

  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Produkty
  • Zero waste

Tagi

barwnik butelka dieta dla dzieci drewniany Dzieci edukacja ekologia ekologiczny ekosystem emisja energetyka Energia fotowoltaika GDD HAPPY COLOR infrastruktura klocek konsument kosmetyk marnowanie żywności ochrona środowiska odnawialne źródła energii odpad owoc Papier plastik polimer Przemysł przyroda Recykling segregacja sklep Transport Unia Europejska Warszawa witamina wzrost sprzedaży zanieczyszczenia powietrza zdrowie Zero Waste ziemia zmiany klimatyczne środowisko żywność
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Eco Taste

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko

Eco Taste

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .