Aktualności

Łosoś – jak ograniczyć jego straty w handlu i przestać marnować żywność?

W przypadku łososia niezmiernie ważnym aspektem jest świeżość ryby. Ten gatunek ma wysokie wymagania związane z transportem i przechowywaniem oraz bardzo krótki termin przydatności do spożycia. Klienci chcą mieć pewność, że sięgając po łososia na półce – otrzymają świeży i pełnowartościowy produkt. To z kolei stawia wysokie wymagania przed producentami, jak i sprzedawcami detalicznymi. Produkt o krótkiej dacie...

Więcej

Burak – Polskie warzywo świąteczne

Buraki na co dzień wydają się być niedocenianym warzywem. W Polsce uprawa tej rośliny jest bardzo popularna, ponieważ ma szerokie zastosowanie w produkcji cukru lub dla zwierząt. Coraz  częściej mówi się o ogromnych właściwościach zdrowotnych buraków i zaletach bezpośredniego spożycia. Zwłaszcza w okresie świątecznym buraki wracają do łask pod postacią klasycznego barszczu czerwonego, ćwikły lub jako pieczony dodatek...

Więcej

W Netto nie kupisz już jaj z chowu klatkowego

Sieć sklepów Netto zadecydowała o całkowitym wycofaniu ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego. Od listopada br. klienci znajdą na półkach Netto wyłącznie jaja ściółkowe, jaja z wolnego wybiegu, jaja bio i jaja od kur zielononóżek. Zapowiadana już wcześniej decyzja o wycofaniu ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego podyktowana jest przede wszystkim troską o dobrostan zwierząt. – Coraz więcej sieci...

Więcej

Wystartowała kampania edukacyjno-informacyjna pn. „Elektromobilność – zielone światło dla klimatu”.

Celem kampanii jest pokazanie korzyści płynących z posiadania auta elektrycznego oraz wpływu elektromobilności na środowisko naturalne, poprawę warunków życia, zdrowia oraz rozwój gospodarczy. Kampania realizowana jest we współpracy Fundacji Czyste Powietrze, Fundacji Pozytywnych Idei (organizatorów Szczytu Klimatycznego TOGETAIR) z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. OBEJRZYJ SPOT: Jakub Przygoński ambasadorem kampanii „Elektromobilność – zielone światło dla klimatu”...

Więcej

Pracownicy biurowi potrzebują wsparcia w zakresie zdrowia psychicznego. Prawie połowa odczuwa negatywne skutki home office

Rośnie grono Polaków, którzy podczas pandemii pracują wyłącznie w biurze. W maju odsetek takich osób wynosił 52 proc., a obecnie jest to 58 proc. Wciąż najbardziej preferowany jest model pracy hybrydowej – praca w biurze przez trzy–cztery dni w tygodniu. Jak pokazało badanie przeprowadzone na zlecenie spółki biurowej Skanska w regionie CEE, pracownicy wykazują dość odmienne postawy. Aż 45 proc. dostrzega negatywne skutki home...

Więcej

Transparentność środowiskowa wzrosła w Polsce o 30%

109 polskich firm raportuje dane środowiskowe do organizacji non-profit CDP w 2021 roku - o 30% więcej niż w 2020 roku;Po raz pierwszy w gronie tym znalazły się polskie spółki o największym wpływieśrodowiskowym, takie jak Polska Grupa Energetyczna (PGE) czy TAURON oraz instytucje finansowe jak mBank;Nastąpiło to po tym, jak 590 inwestorów z aktywami o wartości 110 bilionów...

Więcej

Prawie dwie trzecie konsumentów preferuje marki dostrzegające problem nierówności społecznych

75 proc. zarządzających twierdzi, że w ciągu roku zainwestuje więcej w rozwiązania łączące podejście tradycyjne z cyfrowym W ciągu ostatnich osiemnastu miesięcy część strategii interakcji i sposobów angażowania kupujących musiała bezpowrotnie odejść do lamusa. Aby zadbać o odpowiedni poziom konkurencyjności, liderzy biznesowi byli zmuszeni przeprojektować całościowe podejście do klienta i oferowanego mu doświadczenia – wynika z raportu Global...

Więcej

Black Friday bez futra i okrucieństwa – apel międzynarodowej organizacji Humane Society International

W tygodniu dorocznych wyprzedaży, których finałem jest Czarny Piątek, międzynarodowa organizacja prozwierzęca Humane Society International/Europe rozpoczęła akcję na rzecz rezygnacji z zakupu produktów wykonanych z futer zwierząt w czterech europejskich krajach - w Niemczech, Polsce, Rumunii i we Włoszech. Black Friday kojarzy się z wyprzedażami i specjalnymi okazjami, którymi kuszą konsumentów sklepy. W tym roku HSI/Europe chce przypomnieć...

Więcej

Prawie 80 proc. Polaków przedkłada jakość żywności nad cenę

Polska na czele państw, których mieszkańcy ograniczyli spożycie alkoholu. Większość konsumentów w Europie, robiąc zakupy w supermarkecie, częściej kieruje się aspektem zdrowotnym niż ceną produktów. Jak pokazuje raport firmy doradczej Deloitte The Conscious Consumer 64 proc. respondentów przyznaje, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy zaczęło bardziej interesować się wpływem spożywanych produktów na ich zdrowie. Liderem pod tym względem...

Więcej

Potrzebujemy odpowiedzialnego biznesu i konsumpcji. W trybie pilnym. Tydzień 3R zachęca do podjęcia działań

Kończący się COP26 w Glasgow zakończył się kompromisem, uważanym przez komentatorów za rozczarowujący. Potrzebujemy zdecydowanie ambitniejszych działań. Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja to jeden z celów Agendy 2030, który podejmuje Koalicja 5 Frakcji podczas Tygodnia 3R. Koalicja zachęca do podejmowania inicjatyw mających na celu promowanie Idei 3R: Reduse, Reuse, Recycle w codziennym życiu. “Nie chcąc marnować czasu, działamy już...

Więcej
Strona 9 z 30 1 8 9 10 30

Facebook

Produkty ekologiczne