Brak wyników
Zobacz wszystkie
Eco Taste
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Eco Taste

Jak być odpowiedzialnym przedsiębiorcą? Tego dowiesz się z poradnika Grupy Eurocash

4 lipca 2022
w Aktualności
Czas czytania:3 mins read
A A

Najnowszy e-podręcznik „W Twoim odpowiedzialnym sklepie” przygotowany przez Grupę Eurocash to praktyczny poradnik dla przedsiębiorców prowadzących sklepy spożywcze, uwzględniający realne przykłady z działalności lokalnych sklepów współpracujących z Grupą. W przystępny i czytelny sposób podsumowuje kluczowe zagadnienia i wskazówki, które przydadzą się każdemu właścicielowi, chcącemu prowadzić swój sklep w sposób bardziej zrównoważony. Poradnik powstał we współpracy z ekspertami w zakresie zrównoważonego rozwoju, prawnikami i praktykami biznesu, a jego patronem edukacyjnym jest Akademia Umiejętności Eurocash.Polski konsument to osoba coraz bardziej świadoma, podejmująca swoje decyzje zakupowe nie tylko na podstawie ceny czy jakości, ale także biorąca pod uwagę aspekty środowiskowe i społeczne. Już ponad połowa Polaków ma świadomość, że kupowanie produktów wytwarzanych w sposób zrównoważony jest elementem budowania ich wizerunku odpowiedzialnego konsumenta[1]. Blisko 70 proc. z nas czuje, że może coś zmienić w otaczającym świecie właśnie poprzez dokonywane wybory i podejmowane działania[2].

– Polacy poprzez swoje wybory zakupowe coraz częściej podkreślają, że zrównoważony rozwój ma dla nich duże znaczenie. Pokazują to, kupując produkty i usługi, które są wytwarzane odpowiedzialnie i które są sprzedawane przez odpowiedzialne społecznie podmioty. W Grupie Eurocash widzimy ten kierunek zmian, popieramy go i chcemy jak najlepiej na niego odpowiadać. Nie tylko stale poszerzamy zakres naszych społecznie odpowiedzialnych działań, co pokazują coroczne raporty naszej działalności pozafinansowej, ale także czujemy dużą odpowiedzialność za przedsiębiorców z nami współpracujących i wspieramy ich w prowadzeniu ich przedsiębiorstw w sposób zrównoważony. Tak, byśmy wszyscy mogli odpowiadać w pełni na potrzeby współczesnego klienta

– zaznacza Paweł Surówka, Prezes Grupy Eurocash.Grupa Eurocash wspiera lokalnych przedsiębiorców w budowaniu solidnych biznesów, a także dostarcza im narzędzi i wiedzy, by rozwijali oni swoje przedsiębiorstwa w sposób odpowiedzialny. Jednym z efektów tych działań jest kolejna już publikacja w postaci praktycznego e-poradnika „W Twoim odpowiedzialnym sklepie”, która w czytelny i przystępny sposób przybliża podstawowe zagadnienia, jakie trzeba wziąć pod uwagę przy rozwijaniu swojego biznesu w sposób zrównoważony. Dokument dotyka zarówno obszarów środowiskowych, jak i społecznych – przedsiębiorcy znajdą w nim cenne informacje dotyczące aktualnych trendów konsumenckich w branży spożywczej i kosmetycznej, zagadnienia prawne, a także rozdziały związane z byciem odpowiedzialnym pracodawcą, angażowaniem się w akcje charytatywne i zapobieganiem marnowaniu żywności.

– Świat się zmienia i w tym świecie zmienia się również konsument. Musimy więc nadążać za jego oczekiwaniami. Za nami okres, kiedy najważniejszy był produkt i cena, po nim: precyzyjne adresowanie konkretnych potrzeb klientów, związanych z ich stylem życia czy hobby. Obecnie Polacy zaczynają wchodzić na kolejny poziom – oczekiwań związanych z dobrem naszej planety i społeczeństwa. Teraz nowy konsument chce również czynić dobro – dla ludzi, dla planety, dla świata. Stąd oczekuje, że wybierane przez niego sklepy lub produkty również będą starały się ten świat naprawiać

– mówi Katarzyna Zalewska, Account Manager, Sustainability Research Lead w firmie doradczo-badawczej Kantar Polska, która jest partnerem merytorycznym publikacji.

– Rozwijając przedsiębiorstwo warto pamiętać, że to ludzie są podstawą każdej organizacji, projektu czy społeczności. Jednoczą się w określonym celu, angażują swoje zasoby, kontakty oraz czas. Każdy daje coś od siebie, a to „coś” pomnożone przez grupę osób nabiera mocy sprawczej. Dlatego warto, by każdy lokalny przedsiębiorca widział, jak ogromny potencjał czynienia dobra drzemie w jego placówce, będącej zazwyczaj sercem okolicznej społeczności

– tłumaczy Grzegorz Ludwin, Prezes Fundacji PRO NGO, partnera społecznego e-podręcznika.W poradniku Grupa Eurocash dzieli się także CSR-owym doświadczeniem sieci handlowych skupionych wokół niej. Czytelnicy znajdą w poradniku inspiracje od sieci i jednostek biznesowych: Delikatesy Centrum, ABC, Groszek, Gama, Lewiatan, Euro Sklep, Frisco.pl, abc na kołach, Ambra, Kontigo oraz Duży Ben.
Akademia Umiejętności Eurocash objęła publikację patronatem edukacyjnym i wspiera ją cyklem webinarów dla przedsiębiorców współpracujących z Grupą.


[1] W Twoim odpowiedzialnym sklepie, Grupa Eurocash, 2022, str. 10.

[2] Ibidem, str. 11.

Tagi: abc na kołachAkademia Umiejętności EurocashDELIKATESY CENTRUMEuro SklepGrupa Eurocashgrzegorz ludwinkatarzyna zalewskapaweł surówka
Poprzedni

Wielki wakacyjny test infrastruktury ładowania: jak szykuje się GreenWay?

Następny

Morskie farmy wiatrowe na Bałtyku szansą na transformację energetyczną w Polsce

Redakcja EcoTaste

Redakcja EcoTaste

PowiązaneWpisy

Jak walczyć z marnowaniem żywności w sklepie? Eurocash wydał podręcznik dla niezależnych przedsiębiorców
Zero waste

Jak walczyć z marnowaniem żywności w sklepie? Eurocash wydał podręcznik dla niezależnych przedsiębiorców

Grupa Eurocash wydała e-podręcznik „Szanujemy, nie marnujemy!”. Publikacja, skierowana do właścicieli i pracowników sklepów detalicznych, skupia się na tematyce niemarnowania...

23 listopada 2021
Następny
Morskie farmy wiatrowe na Bałtyku szansą na transformację energetyczną w Polsce

Morskie farmy wiatrowe na Bałtyku szansą na transformację energetyczną w Polsce

Ostatnie wpisy

Pochodzenie ma znaczenie – kupujmy polskie truskawki

Pochodzenie ma znaczenie – kupujmy polskie truskawki

5 maja 2025
Raportowanie Środowiskowe – kluczowe elementy i najlepsze praktyki

Raportowanie Środowiskowe – kluczowe elementy i najlepsze praktyki

18 lipca 2024
Polska jest bardzo atrakcyjnym, ale i trudnym rynkiem dla inwestorów OZE.

Polska jest bardzo atrakcyjnym, ale i trudnym rynkiem dla inwestorów OZE.

17 listopada 2023

Facebook

Produkty ekologiczne

Tego nie wiecie o kawie. Jakie kryje tajemnice i jak przygotowywać ją jak barista?

Tego nie wiecie o kawie. Jakie kryje tajemnice i jak przygotowywać ją jak barista?

29 września 2023
Kurczak z wolnego wybiegu – dlaczego warto wybierać EKO żywność?

Kurczak z wolnego wybiegu – dlaczego warto wybierać EKO żywność?

24 lipca 2023
Owoce jagodowe wciąż nie są doceniane. Dietetycy zalecają, by spożywać ich filiżankę dziennie

Owoce jagodowe wciąż nie są doceniane. Dietetycy zalecają, by spożywać ich filiżankę dziennie

16 lipca 2022
Jak zaplanować idealny piknik

Jak zaplanować idealny piknik

15 lipca 2022
Bardziej ekologiczna jazda dzięki odpowiednim oponom czyli jak zaoszczędzić do pół litra paliwa na 100 km

Bardziej ekologiczna jazda dzięki odpowiednim oponom czyli jak zaoszczędzić do pół litra paliwa na 100 km

6 czerwca 2022
AKADEMIA MĄDREGO DZIECKA uczy dzieci szacunku do natury

AKADEMIA MĄDREGO DZIECKA uczy dzieci szacunku do natury

19 kwietnia 2022

Archiwa

  • maj 2025
  • lipiec 2024
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Produkty
  • Zero waste

Tagi

barwnik butelka dieta dla dzieci drewniany Dzieci edukacja ekologia ekologiczny ekosystem emisja energetyka Energia fotowoltaika GDD HAPPY COLOR infrastruktura klocek konsument kosmetyk marnowanie żywności ochrona środowiska odnawialne źródła energii odpad owoc Papier plastik polimer Przemysł przyroda Recykling segregacja sklep Transport Unia Europejska Warszawa witamina wzrost sprzedaży zanieczyszczenia powietrza zdrowie Zero Waste ziemia zmiany klimatyczne środowisko żywność
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Eco Taste

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko

Eco Taste

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .