Brak wyników
Zobacz wszystkie
Eco Taste
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Eco Taste

MUDUKO – nowa marka na rynku wydawniczym gier

23 lutego 2021
w Aktualności
Czas czytania:5 mins read
A A

Nowa marka wydawnicza Fabryki Kart Trefl-Kraków – Muduko, rozpoczyna działalność 1 stycznia 2020 r. Zastępuje markę Trefl Joker Line, z kolei Zu&Berry staje się autonomiczną serią nowego wydawnictwa, które zostaje również wyłącznym dystrybutorem kart do gry Fabryki Kart Trefl-Kraków. W ofercie Muduko znalazły się wszystkie dotychczasowe znane i lubiane przez klientów pozycje, a także fantastyczne nowości.

O wielkich zmianach i planach na przyszłość rozmawiamy z Katarzyną Czerewko – dyrektor marketingu Fabryki Kart Trefl-Kraków i dyrektor Wydawnictwa Muduko.

Dorota Mazurek: Rok 2020 to ekscytująca wiadomość o nowej marce wydawniczej MUDUKO. Czy może Pani nam przybliżyć jej ideę i historię powstania?

Katarzyna Czerewko: Muduko jest nową marką wydawniczą Fabryki Kart Trefl-Kraków – firmy z ponad siedemdziesięcioletnią historią. Wydawnictwo przejęło dotychczasowy dorobek Trefl Joker Line. Muduko jest pomyślane jako marka, która skupia wszystkie nasze pomysły wydawnicze, w tym przede wszystkim planszowe i karciane wokół jednej idei. Chcemy, aby dla naszych odbiorców, Muduko oznaczało najwyższą jakość, bezpieczeństwo, ale przede wszystkim radość płynącą ze wspólnej zabawy, ponieważ stawiamy na emocje.

DM: Kto był odpowiedzialny za przygotowanie koncepcji wizualnej MUDUKO?

KCz: Postawiliśmy na agencję Tomami, która zapanowała nad całością działań wokół projektu marki. Pracowaliśmy wspólnie prawie rok i myślę, że będziemy jeszcze współpracować przy innych pomysłach marketingowych firmy.

DM: Jaką misję przyjęła marka MUDUKO?

KCz: Wyszliśmy za założenia, że każda gra jest zaproszeniem do spotkania – z przyjaciółmi, rodziną, dziećmi. Jest też zaproszeniem do alternatywnego świata rządzącego się własnymi regułami i własną logiką.  Do świata angażującego emocje, wyobraźnię i inteligencję.  Gry Muduko to właśnie takie krainy. Projektujemy je i wybieramy tak, by pozwalały przeżyć inspirującą przygodę, sprawiały radość i prowokowały do myślenia. Chcemy, by każdy, kto w nich był, wracał do realnego świata szczęśliwszy i mądrzejszy, nawet jeśli nie zawsze będzie zwycięzcą.  Tak przecież jest z graniem. Zwycięstwo za każdym razem byłoby strasznie nudne. A dla nas liczą się emocje.

DM: Jak nową markę przyjęli klienci biznesowi i gracze?

KCz: Klienci biznesowi bardzo dobrze. Dzięki temu, że zachowaliśmy wszystkie zasady dotychczasowej współpracy, nowa marka tylko ją ułatwia. Kończy niepotrzebne pomyłki czy niedomówienia. Na opinię graczy musimy jeszcze chwilkę poczekać, choć z pierwszych komentarzy wnioskuję, że to była właściwa decyzja. Umożliwia nam jasną i otwartą komunikację, a to uważam za kluczowe w relacjach z klientami ostatecznymi.

DM: Jakie są plany wydawnicze MUDUKO na najbliższe miesiące?

KCz: Zaczęliśmy od polskiej gry Stwory z obory. To przekorna gra karciana, która zaprasza graczy, by wcielili się w bohaterów broniących osadników przed hordami potworów, a wszystko podane w klimacie lekko przaśnego wiejskiego fantasy. Kolejnym tytułem jest gra Na okrągło – tytuł z rodziny bestsellerowego Kaleidosa, w której gracze próbują jak najszybciej odnaleźć wśród baśniowych ilustracji słowa zaczynające się na zadaną literę. Następnie Pod prąd – gra o wyścigu łososi w górę rzeki, a później ambitniejszy, logiczny tytuł Nova Ziemia. Łapkosztuczki-Sztuczkołapki to bardziej zręcznościowa gra. Trudno wymienić wszystkie. W kolejce czeka jeszcze ok. dziesięciu tytułów – rodzinnych i imprezowych, a także około 20 nowości z serii Zu&Berry dla najmłodszych graczy.

DM: Trefl Joker Line to linia gier, która kojarzyła się także z bardzo przystępnymi cenami. Czy poziom cenowy gier pod marką MUDUKO będzie podobny?

KCz: Ceny gier nie ulegną zmianie. Właścicielem Muduko jest najstarszy polski producent kart do gry i gier, czyli Fabryka Kart Trefl-Kraków. Własna fabryka umożliwia nam zaproponowanie rozsądnych cen klientom.

DM: Marka Muduko zastąpi markę Trefl Joker Line. Jakie będą losy gier wydanych i zresztą bardzo ciepło przyjętych przez graczy, właśnie pod marką Trefl Joker Line, jak choćby Zu&Berry?

KCz: Większość tytułów pozostanie na rynku. Zmieni się jedynie logo na opakowaniach. Będą to jednak te same gry, z tą samą zawartością. Pozostały nawet te same kody kreskowe, co jest szczególnie ważne dla sprzedawców. W serii Zu&Berry nic się nie zmieni. Od początku bowiem była projektowana jako autonomiczna seria wydawnicza. I taką też pozostanie w ramach wydawnictwa Muduko. Wydawnictwo Muduko będzie też wyłącznym dystrybutorem kart do gry Fabryki Kart Trefl-Kraków.

DM: Jak ta zmiana będzie wpływała na dotychczasowe kontakty biznesowe? Czy oznacza ona zmianę opiekuna handlowego, umów?

KCz: W relacjach B2B również nic się nie zmienia. Za kontakty handlowe odpowiadają te same osoby. Stroną umów również pozostaje właściciel marki Muduko -Fabryka Kart Trefl-Kraków, gdyż Muduko nie ma osobnej osobowości prawnej.

DM: W tle zmian i powstania marki Muduko jest również Fabryk Kart Trefl-Kraków, która w tym roku planuje uruchomienie produkcji w nowej hali produkcyjnej. Czy może nam Pani przybliżyć ten projekt?

KCz: Właśnie trwa budowa nowego budynku Fabryki – prace zostaną zakończone w czerwcu, więc latem ruszy tam produkcja. Drugi budynek to ponad 6000 m2 powierzchni produkcyjnej i magazynowej, a także pomieszczenia biurowe.

DM: Nową halę nazywają Państwo ekofabryką. Co przemawia za tym, że będzie to fabryka przyjazna środowisku?

KCz: To będzie fabryka wyjątkowa na skalę światową. Zanieczyszczenie środowiska naturalnego dotyka nas wszystkich i czujemy się w obowiązku, aby zadbać o nie we własnym zakresie. Po pierwsze budujemy halę w wariancie „Zielonej fabryki” wg standardów BREEAM, które wskazują, co należy robić, by budowa jak najmniej szkodziła środowisku. To m.in. skrócenie drogi dostaw poprzez wykorzystanie najbliższych podwykonawców. Po drugie gotowa fabryka będzie zaopatrzona w gazowe pompy ciepła, systemy fotowoltaiczne, a w instalacjach sanitarnych wykorzystamy wody opadowe. I po trzecie – chyba najważniejsze – będziemy zachęcać naszych klientów, którzy drukują u nas gry, by stawiali na rozwiązania ekologiczne w swoich produktach. Opracowujemy technologie, które to umożliwią, rekomendujemy wybieranie surowców z certyfikatem FSC, które choć droższe, to pozwalają ratować naszą planetę.

DM: Przed Państwem bardzo pracowity rok. Za co najmocniej powinniśmy trzymać kciuki?

KCz: Wierzymy, że to, co robimy – robimy dobrze. Proszę więc trzymać kciuki za to, żeby żadne nieprzywidziane zdarzenia nie skomplikowały nam planów.

Muduko zadebiutuje w Kielcach. 11. edycja targów KIDS’ TIME w Kielcach, która odbędzie się w dniach 19-21 lutego 2020, będzie jednocześnie pierwszym spotkaniem Muduko z klientami i kontrahentami. Zaprezentowana zostanie oferta nowego wydawnictwa wraz z nowościami. Zapraszamy w imieniu wydawcy na stoisko A-77.

Tagi: dorota mazurekgra karcianaJoker LineKatarzyna CzerewkoKids' TimeMudukoTreflzanieczyszczenie środowiska
Poprzedni

Moda na EKO

Następny

Branżę kosmetyczną czeka rewolucja opakowaniowa. Producenci będą odchodzić od plastiku

Redakcja EcoTaste

Redakcja EcoTaste

PowiązaneWpisy

Mattel wprowadza na rynek Barbie Loves the Ocean — pierwszą kolekcję lalek z przetworzonego plastiku, który zamiast trafić do oceanów*, daje początek nowym zabawkom
Aktualności

Mattel wprowadza na rynek Barbie Loves the Ocean — pierwszą kolekcję lalek z przetworzonego plastiku, który zamiast trafić do oceanów*, daje początek nowym zabawkom

Nowe lalki Barbie Loves the Ocean zostały wykonane w 90% z plastiku zebranego z terenów w odległości 50 km od linii brzegowej...

24 czerwca 2021
Ekologia/Mały Odkrywca
Produkty

Ekologia/Mały Odkrywca

Ekologia to dydaktyczna układanka dla przedszkolaków, która w przyjazny sposób zapoznaje dzieci z tematem ochrony środowiska. Podczas wesołej zabawy gra...

17 maja 2021
Następny
Branżę kosmetyczną czeka rewolucja opakowaniowa. Producenci będą odchodzić od plastiku

Branżę kosmetyczną czeka rewolucja opakowaniowa. Producenci będą odchodzić od plastiku

Ostatnie wpisy

Pochodzenie ma znaczenie – kupujmy polskie truskawki

Pochodzenie ma znaczenie – kupujmy polskie truskawki

5 maja 2025
Raportowanie Środowiskowe – kluczowe elementy i najlepsze praktyki

Raportowanie Środowiskowe – kluczowe elementy i najlepsze praktyki

18 lipca 2024
Polska jest bardzo atrakcyjnym, ale i trudnym rynkiem dla inwestorów OZE.

Polska jest bardzo atrakcyjnym, ale i trudnym rynkiem dla inwestorów OZE.

17 listopada 2023

Facebook

Produkty ekologiczne

Tego nie wiecie o kawie. Jakie kryje tajemnice i jak przygotowywać ją jak barista?

Tego nie wiecie o kawie. Jakie kryje tajemnice i jak przygotowywać ją jak barista?

29 września 2023
Kurczak z wolnego wybiegu – dlaczego warto wybierać EKO żywność?

Kurczak z wolnego wybiegu – dlaczego warto wybierać EKO żywność?

24 lipca 2023
Owoce jagodowe wciąż nie są doceniane. Dietetycy zalecają, by spożywać ich filiżankę dziennie

Owoce jagodowe wciąż nie są doceniane. Dietetycy zalecają, by spożywać ich filiżankę dziennie

16 lipca 2022
Jak zaplanować idealny piknik

Jak zaplanować idealny piknik

15 lipca 2022
Bardziej ekologiczna jazda dzięki odpowiednim oponom czyli jak zaoszczędzić do pół litra paliwa na 100 km

Bardziej ekologiczna jazda dzięki odpowiednim oponom czyli jak zaoszczędzić do pół litra paliwa na 100 km

6 czerwca 2022
AKADEMIA MĄDREGO DZIECKA uczy dzieci szacunku do natury

AKADEMIA MĄDREGO DZIECKA uczy dzieci szacunku do natury

19 kwietnia 2022

Archiwa

  • maj 2025
  • lipiec 2024
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Produkty
  • Zero waste

Tagi

barwnik butelka dieta dla dzieci drewniany Dzieci edukacja ekologia ekologiczny ekosystem emisja energetyka Energia fotowoltaika GDD HAPPY COLOR infrastruktura klocek konsument kosmetyk marnowanie żywności ochrona środowiska odnawialne źródła energii odpad owoc Papier plastik polimer Przemysł przyroda Recykling segregacja sklep Transport Unia Europejska Warszawa witamina wzrost sprzedaży zanieczyszczenia powietrza zdrowie Zero Waste ziemia zmiany klimatyczne środowisko żywność
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Eco Taste

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko

Eco Taste

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .