Brak wyników
Zobacz wszystkie
Eco Taste
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Eco Taste

Pora na Pola z kolejną emisją akcji na Beesfundzie

30 stycznia 2021
w Aktualności
Czas czytania:4 mins read
A A

Pora na Pola to internetowy targ naturalnego jedzenia z dostawą do domu, który zrzesza sprawdzonych i zaufanych rolników oraz producentów najwyższej jakości żywności. Tym razem gromadzi fundusze na innowacyjny dla tej branży – system subskrypcyjny zakupów
z wbudowanym algorytmem predykcji koszyka.

Pierwsza emisja akcji spółki odbyła się w marcu 2019. Według właściciela firmy rolnictwo i mali producenci powinni być wspierani przez społeczność. PnP ma świadomość, że wielu ludzi szuka potencjalnie zyskownych inwestycji, które są odpowiedzialne społecznie i właśnie do nich skierowana jest druga emisja na Beesfundzie.

Pora na Pola z pomocą dla potrzebujących

W związku z obecną sytuacją w kraju, związaną z rozwojem Koronawirusa, która zbiegła się z drugą emisją spółki, jej właściciele postanowili zorganizować akcję pomocową fundując dostarczenie 100 paczek z żywnością do wskazanych osób. W ciągu najbliższych dni Pora na Pola udostępni także dla klientów swojego sklepu internetowego możliwość zakupu koszyka z produktami, który potem na własny koszt dostarczy do wybranych, najbardziej potrzebujących rodzin.

Biorąc pod uwagę obecną sytuację, zainteresowanie żywnością ekologiczną, którą oferuje sklep Pora na Pola, przeżywa w tym momencie prawdziwy renesans. Właściciele spółki szacują, że w ciągu ostatniego tygodnia obrót sklepu internetowego osiągnął połowę obrotu całego 2018 roku. Pozytywny wpływ dobrej jakości żywności na zdrowie człowieka jest niezaprzeczalny i w końcu przyciągnął należyte zainteresowanie, możemy  więc spodziewać się utrzymania tej tendencji.

Jak działa Pora na Pola – e-grocery i rynek żywności ekologicznej

PnP działa na pograniczu dwóch rynków – e-grocery, czyli zakupy spożywcze z dostawą do domu oraz na rynku żywności ekologicznej. Oba rynki rozwijają się bardzo dynamicznie – w Polsce rok do roku notując wzrosty na poziomie 15-20%. Spółka PnP rośnie wielokrotnie szybciej, a dodatkowo rynek na którym działa nie jest w pełni zagospodarowany. Ta sama branża w Europie Zachodniej jest o wiele bardziej popularna. Żywność ekologiczna stanowi w Polsce 0,5% sprzedaży, a w Europie Zachodniej 4%. Liczby te pokazują, jaki jest jeszcze ogromny potencjał do wzrostu zwłaszcza jeśli mówimy o rynku dla rolników. Obecnie mamy bardzo dogodny moment, żeby na tym rynku zająć właściwą pozycję.

To co wyróżnia spółkę, to fakt, że nie narzuca dostawcom i producentom cen, za które mają sprzedawać oferowane produkty. Dostawcy PnP mają dużą swobodę regulowania oferty, co daje dobre efekty, ponieważ jeśli któryś rolnik zaproponuje zbyt wysoką cenę, to po prostu nie znajdzie odbiorców na swoje towary. Mechanizm ten pozwala na budowanie wolnego rynku w ramach naszej e-grocery.

Właściciele PnP wychodzą z założenia, że współpracują z pasjonatami – niewielkimi gospodarstwami rolnymi, a za ich jakościowy produkt należy im się godne wynagrodzenie. Dzięki tej formie współpracy następuje skrócenie łańcucha dostaw, ponieważ pomiędzy PnP a dostawcą nie ma hurtowni czy innych pośredników, dzięki czemu Pora na Pola jest w stanie zapewnić godną płacę za produkt rolnikom, zachowując poziom akceptowalnej ceny końcowej.

„Włącz subskrypcję zdrowego jedzenia” – innowacja w dziedzinie e-grocery

Pora na Pola postawiła sobie kolejne cele, które chce zrealizować z pomocą społeczności. Najważniejszym z nich jest innowacyjny model subskrypcyjny zakupów z wbudowanym algorytmem predykcji koszyka.

Najważniejsze cele, które spółka chce zrealizować po drugiej emisji na Beesfund:

  • priorytetem jest wdrożenie i rozwój subskrypcyjnego modelu sprzedaży wraz z budową algorytmu predykcji koszyka

Punktem wyjścia dla tej idei jest obserwacja zachowań i doświadczeń użytkowników popularnych aplikacji prepaidowych, jak Spotify czy Netflix. Ich obecność w życiu codziennym stała się bardzo widoczna, a korzystanie z nich współczesnym stylem życia. Koncepcja, dzięki schematom zapożyczonym z w/w serwisów, jest łatwa do zapamiętania i wykorzystania.

Kolejnymi celami, które PnP ma zamiar zrealizować są:

  • rozwój technologiczny – budowa nowej platformy – rozwój strony www
  • działania marketingowe i sprzedażowe – prowadzone wokół idei kupowania zdrowej żywności od małych producentów
  • dalszy rozwój oferty sklepu internetowego

Plany na dalszy rozwój

W najbliższych 3 latach Pora na Pola ma w planach jeszcze jedną rundę inwestycyjną w tym samym modelu, aby później następnie reinwestować zyski. Rekomendacja pierwszej dywidendy planowana jest za około 3 lata, a w ciągu 5 lat właściciele spółki chcą zaoferować wyjście z inwestycji poprzez giełdę New Connect albo inwestora branżowego, w zależności od tego co będzie bardziej korzystne dla spółki i akcjonariuszy.

Tagi: aplikacjadostawahurtowniainwestorSerwissklepStrony wwwzakupy spożywczezdrowieżywność
Poprzedni

Azymut inwestuje w drukarnię. Będzie tańsza, szybsza i bardziej ekologiczna

Następny

Bezpieczne, odnawialne, przetwarzalne. Nieoczywiste fakty na temat recyklingu opakowań kartonowych

Redakcja EcoTaste

Redakcja EcoTaste

PowiązaneWpisy

DeeZee dołącza do CCC i wspólnie z InPost zachęca do dania drugiego życia butom i ubraniom
Aktualności

DeeZee dołącza do CCC i wspólnie z InPost zachęca do dania drugiego życia butom i ubraniom

Nie wyrzucaj, oddaj i skorzystaj – Ty i planeta! Marka DeeZee dołączyła właśnie do CCC i wspólnie zachęcają do wzięcia...

29 sierpnia 2022
Polacy, kupując ubrania dla dzieci, patrzą, czy są ekologiczne. Ale nie chcą za nie więcej płacić
Aktualności

Polacy, kupując ubrania dla dzieci, patrzą, czy są ekologiczne. Ale nie chcą za nie więcej płacić

Polacy coraz częściej zwracają uwagę na to, czy kupowane dla dzieci ubrania są ekologiczne. Obecnie już blisko połowa konsumentów to...

13 czerwca 2022
Następny
Bezpieczne, odnawialne, przetwarzalne. Nieoczywiste fakty na temat recyklingu opakowań kartonowych

Bezpieczne, odnawialne, przetwarzalne. Nieoczywiste fakty na temat recyklingu opakowań kartonowych

Ostatnie wpisy

Pochodzenie ma znaczenie – kupujmy polskie truskawki

Pochodzenie ma znaczenie – kupujmy polskie truskawki

5 maja 2025
Raportowanie Środowiskowe – kluczowe elementy i najlepsze praktyki

Raportowanie Środowiskowe – kluczowe elementy i najlepsze praktyki

18 lipca 2024
Polska jest bardzo atrakcyjnym, ale i trudnym rynkiem dla inwestorów OZE.

Polska jest bardzo atrakcyjnym, ale i trudnym rynkiem dla inwestorów OZE.

17 listopada 2023

Facebook

Produkty ekologiczne

Tego nie wiecie o kawie. Jakie kryje tajemnice i jak przygotowywać ją jak barista?

Tego nie wiecie o kawie. Jakie kryje tajemnice i jak przygotowywać ją jak barista?

29 września 2023
Kurczak z wolnego wybiegu – dlaczego warto wybierać EKO żywność?

Kurczak z wolnego wybiegu – dlaczego warto wybierać EKO żywność?

24 lipca 2023
Owoce jagodowe wciąż nie są doceniane. Dietetycy zalecają, by spożywać ich filiżankę dziennie

Owoce jagodowe wciąż nie są doceniane. Dietetycy zalecają, by spożywać ich filiżankę dziennie

16 lipca 2022
Jak zaplanować idealny piknik

Jak zaplanować idealny piknik

15 lipca 2022
Bardziej ekologiczna jazda dzięki odpowiednim oponom czyli jak zaoszczędzić do pół litra paliwa na 100 km

Bardziej ekologiczna jazda dzięki odpowiednim oponom czyli jak zaoszczędzić do pół litra paliwa na 100 km

6 czerwca 2022
AKADEMIA MĄDREGO DZIECKA uczy dzieci szacunku do natury

AKADEMIA MĄDREGO DZIECKA uczy dzieci szacunku do natury

19 kwietnia 2022

Archiwa

  • maj 2025
  • lipiec 2024
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Produkty
  • Zero waste

Tagi

barwnik butelka dieta dla dzieci drewniany Dzieci edukacja ekologia ekologiczny ekosystem emisja energetyka Energia fotowoltaika GDD HAPPY COLOR infrastruktura klocek konsument kosmetyk marnowanie żywności ochrona środowiska odnawialne źródła energii odpad owoc Papier plastik polimer Przemysł przyroda Recykling segregacja sklep Transport Unia Europejska Warszawa witamina wzrost sprzedaży zanieczyszczenia powietrza zdrowie Zero Waste ziemia zmiany klimatyczne środowisko żywność
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Eco Taste

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko

Eco Taste

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .