Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny oraz Wall-being zapraszają do udziału w konkursie na plakat o tematyce ekologicznej, wykorzystujący i kreatywnie przetwarzający zasoby archiwalne. Prace konkursowe można nadsyłać do 20 listopada.
Ideą konkursu jest pokazanie możliwości kreatywnego korzystania z archiwów cyfrowych. Archiwa cyfrowe są powszechnie dostępnym, otwartym źródłem motywów i inspiracji, które za sprawą młodych artystów zostaną twórczo przetworzone, zyskają nową formę i znaczenia.
Zadaniem uczestników konkursu będzie zaprojektowanie plakatu o tematyce ekologicznej, popularyzującego idee ochrony środowiska naturalnego. W swoich pracach będą oni mogli wykorzystać lub zainspirować się zasobami archiwów dostępnych na europejskiej platformie Europeana oraz w polskich repozytoriach cyfrowych.
Do wygrania nagrody pieniężne (nagroda główna 5 tys. zł) oraz współpraca ze sklepem internetowym Wall-being, który specjalizuje się w sprzedaży plakatów polskich twórców. Najlepsze prace zostaną wyłonione przez Jury w składzie: Sebastian Durbacz (FINA), Katarzyna Głogowska (Wall-being), Agata Królak, Agata Nowotny, Małgorzata Szynkielewska (Europeana) oraz Beata Śliwińska Barrakuz.
Konkurs skierowany jest do studentów ASP, młodych profesjonalistów (do 30 roku życia) i amatorów zajmujących się malarstwem, grafiką lub wzornictwem. Plakaty można przesyłać od 14 października do 20 listopada 2019 roku. Każdy z uczestników konkursu może zgłosić 2 projekty.
Dodatkowo, w ramach konkursu, na wybranych polskich uczelniach artystycznych odbędą się spotkania dotyczące prawa autorskiego dla twórców oraz warsztaty z kreatywnego przetwarzania kolekcji cyfrowych. Warsztaty poprowadzą eksperci prawa autorskiego FINA i Centrum Cyfrowego oraz artystki Agata Królak i Beata Śliwińska aka Barrakuz.
Agata Królak projektuje i ilustruje dla dzieci w każdym wieku. Jest laureatką plebiscytu MUST HAVE Festiwalu Łódź Design, nagrody KTR, wyróżnień IBBY i Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek. Jej ilustracje były prezentowane na festiwalach i wystawach m.in. w Nowym Jorku, Tokyo, Londynie, Brukseli i Paryżu.
Beata Śliwińska zajmuje się postprodukcją graficzną sesji modowych, projektowaniem okładek płyt muzycznych, okładek książek, ilustracji, oprawy graficznej wydarzeń kulturalnych, koncertów, a także identyfikacji wizualnych. Tworzyła m.in. dla: Facebooka, Orange Polska, Levi’sa i Adidasa.
Udział w warsztacie nie jest konieczny do wzięcia udziału w konkursie.
Uwaga! Warunkiem przyjęcia pracy jest zapoznanie się z regulaminem oraz wypełnienie karty zgłoszeniowej dostępnej na stronie konkursu.
Więcej informacji o konkursie i terminach warsztatów na www.tueuropeana.pl