Brak wyników
Zobacz wszystkie
Eco Taste
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Eco Taste

Trendy na rynku e-commerce 2022

1 stycznia 2022
w Aktualności
Czas czytania:2 mins read
A A

Komentarz Marka Biernackiego, szefa fintechu Mokka, oferującego płatności odroczone

Udział e-handlu w sprzedaży detalicznej rośnie błyskawicznie. Przybywa klientów, którzy przed pandemią nie robili zakupów online, a teraz docenili ich wygodę. Rośnie też liczba e-sklepów. Z wyliczeń firmy PwC wynika, że w 2020 r. rynek e-commerce wart był 80 mld zł. W tym roku może on przekroczyć 100 mld zł i osiągnąć 10-procentowy udział w całym rynku detalicznym. 

Bardzo silnym trendem w 2022 r. będzie dalszy rozwój omnikanałowości, czyli zapewnienie takich samych możliwości zakupów konsumentom bez względu na kanał sprzedaży. Chodzi już nie tylko zapewnienie dostępu do produktów przez internet i stacjonarnie, ale o zaawansowane zarządzanie stanami magazynowymi i sprzedażą, tak by zapewnić klientom wybór kanału i dostępność wszystkich produktów. Trend ten obejmuje też naturalnie dostępne metody płatności w tym płatności odroczone. Klienci oczekują dostępności danego rozwiązania niezależnie od kanału dokonywania zakupu. Warto tu zaznaczyć, że Mokka, od wielu lat udostępnia swoje rozwiązanie właśnie w modelu „omnichannel”.

Rozwój rynku przyspieszy również tzw. q-commerce, nazywany też dostawą na żądnie. W modelu tym zakupy mają być dostarczane najpóźniej 30 min. od złożenia zamówienia. W ten sposób dostarczana jest przede wszystkim świeża żywność. Skorzystanie z usługi wymaga tylko zainstalowania aplikacji mobilnej sklepu. Q-commerce łączy więc zalety handlu elektronicznego z pojawiającymi się na rynku innowacjami.

Z moich obserwacji wynika, że klienci coraz częściej przywiązują wagę do ochrony środowiska i oczekują tego od marek. Eko e-commerce będzie więc przybierał na sile. Sądzę, że niskoemisyjny transport, eliminacja plastiku w produktach, stosowanie biodegradowalnych opakowań i wspieranie ekologicznych akcji społecznych, to jedyny sposób na pozyskanie konsumentów, którzy są coraz bardziej świadomi koniecznych zmian – również w handlu. Działalność CSR nie tylko pozwala na budowanie pozytywnego wizerunku firmy, ale wpływa również na zaufanie konsumentów. Ekologia staje się więc jednym z głównych trendów także na rynku e-commerce.

Sprzedaż internetowa w 2022 będzie musiał spełniać nie 3, a 7 ekologicznych założeń. Kiedyś to było 3R – z ang. Reduce, Reuse i Recycle, teraz dochodzi Rethink, Repurpose, Recover i Refuse. To podstawa również ReCommerce, czyli handlu z drugiej ręki. To nawet nie trend a moda zwolenników idei „zero waste” świadomych konieczności zrównoważonego rozwoju. Coraz chętniej będziemy dawać drugie życie nie tylko ubraniom, ale także różnym akcesoriom, sprzętom elektronicznym, ale nawet towarom luksusowym.

Tagi: E-commercee-handele-sklepekologicznyfintechInternetOmnichannelOnlineplastikpłatnośćpłatności odroczonePwCrynek e-commercesklepsprzedaż internetowaZero Waste
Poprzedni

Produkcja zielonego wodoru w Polsce coraz bliżej. Rynek czeka na specustawę wodorową

Następny

80 proc. dzieci za mało się rusza! Można sprawić, by polubiły aktywność

Redakcja EcoTaste

Redakcja EcoTaste

PowiązaneWpisy

Trwają prace nad wyeliminowaniem z użycia szkodliwych odmian plastiku. Bez tych działań do 2040 roku ilość odpadów z tworzyw sztucznych może się potroić
Aktualności

Trwają prace nad wyeliminowaniem z użycia szkodliwych odmian plastiku. Bez tych działań do 2040 roku ilość odpadów z tworzyw sztucznych może się potroić

Zgodnie z szacunkami UNEP, Programu Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska, przemysł tworzyw sztucznych do 2040 roku podwoi swoje zdolności produkcyjne. Równocześnie potroi się...

15 września 2022
DeeZee dołącza do CCC i wspólnie z InPost zachęca do dania drugiego życia butom i ubraniom
Aktualności

DeeZee dołącza do CCC i wspólnie z InPost zachęca do dania drugiego życia butom i ubraniom

Nie wyrzucaj, oddaj i skorzystaj – Ty i planeta! Marka DeeZee dołączyła właśnie do CCC i wspólnie zachęcają do wzięcia...

29 sierpnia 2022
Następny
80 proc. dzieci za mało się rusza! Można sprawić, by polubiły aktywność

80 proc. dzieci za mało się rusza! Można sprawić, by polubiły aktywność

Ostatnie wpisy

Blisko ¾ Polaków chętniej zapłaci więcej za produkty neutralne dla klimatu

Blisko ¾ Polaków chętniej zapłaci więcej za produkty neutralne dla klimatu

15 maja 2023
Tchibo, Amazon, Patagonia & Aspen Institute razem ku zeroemisyjności

Tchibo, Amazon, Patagonia & Aspen Institute razem ku zeroemisyjności

19 kwietnia 2023
SusTOYnability na bio!TOY

SusTOYnability na bio!TOY

29 marca 2023

Facebook

Produkty ekologiczne

Owoce jagodowe wciąż nie są doceniane. Dietetycy zalecają, by spożywać ich filiżankę dziennie

Owoce jagodowe wciąż nie są doceniane. Dietetycy zalecają, by spożywać ich filiżankę dziennie

16 lipca 2022
Jak zaplanować idealny piknik

Jak zaplanować idealny piknik

15 lipca 2022
Bardziej ekologiczna jazda dzięki odpowiednim oponom czyli jak zaoszczędzić do pół litra paliwa na 100 km

Bardziej ekologiczna jazda dzięki odpowiednim oponom czyli jak zaoszczędzić do pół litra paliwa na 100 km

6 czerwca 2022
AKADEMIA MĄDREGO DZIECKA uczy dzieci szacunku do natury

AKADEMIA MĄDREGO DZIECKA uczy dzieci szacunku do natury

19 kwietnia 2022
Codziennie w Polsce używa się 3 mln plastikowych słomek. Robione ze słomy mogą być dla nich ekologiczną alternatywą

Codziennie w Polsce używa się 3 mln plastikowych słomek. Robione ze słomy mogą być dla nich ekologiczną alternatywą

7 grudnia 2021
Lidl Polska wspiera lokalnych dostawców – BIO mięso mielone z Roztocza w ofercie sieci

Lidl Polska wspiera lokalnych dostawców – BIO mięso mielone z Roztocza w ofercie sieci

2 listopada 2021

Archiwa

  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Produkty
  • Zero waste

Tagi

barwnik butelka dieta dla dzieci drewniany Dzieci edukacja ekologia ekologiczny ekosystem emisja energetyka Energia fotowoltaika GDD HAPPY COLOR infrastruktura klocek konsument kosmetyk marnowanie żywności ochrona środowiska odnawialne źródła energii odpad owoc Papier plastik polimer Przemysł przyroda Recykling segregacja sklep Transport Unia Europejska Warszawa witamina wzrost sprzedaży zanieczyszczenia powietrza zdrowie Zero Waste ziemia zmiany klimatyczne środowisko żywność
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Eco Taste

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko

Eco Taste

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .