Brak wyników
Zobacz wszystkie
Eco Taste
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Eco Taste

Wywiad. Rośnie wartość targów

29 lipca 2020
w Aktualności
Czas czytania:6 mins read
A A

W dobie digitalizacji i szumu komunikacyjnego spotkania twarzą w twarz mają jeszcze większą wartość. W 2021 roku Międzynarodowe Targi Poznańskie świętować będą stulecie istnienia. W historii tego miejsca odbija się historia naszego kraju, przemian politycznych i rozwoju gospodarczego. Międzynarodowe Targi Poznańskie od zawsze były polskim oknem na świat i dziś Grupa MTP chce ten status utrzymać. W tym roku oferta targów będzie poszerzona o nowy, innowacyjny system wystawienniczy, który daje możliwość aranżacji stoisk w technologii niemal bezodpadowej. W znacznym stopniu ogranicza to liczbę płyt drewnopochodnych używanych do budowy stoisk. Przeprowadzane są obecnie testy wykładziny bez lateksu, która podlega w 100% recyklingowi. Grupa MTP stawia zatem na działania zgodne ze zrównoważonym rozwojem.

Rozmowa z Elżbietą Roeske, wiceprezes zarządu Grupy MTP, członkiem zarządu European Major Exhibition Centres Association.

Rok 2020 przyniósł Pani Prezes kolejny sukces. Serdecznie gratuluję objęcia prestiżowego stanowiska Vice President EU Relations w EMECA. To duże osiągnięcie, tym bardziej, że dotąd w tej najważniejszej europejskiej instytucji zrzeszającej branżę wystawienniczą nie zasiadał żaden przedstawiciel Polski. Co to oznacza dla Pani?

EMECA – European Major Exhibition Centres Association zrzesza wiodące obiekty wystawiennicze w Europie, w tym Międzynarodowe Targi Poznańskie. Centra targowe zrzeszone w  EMECA łączą najwyższe standardy realizacji wydarzeń oraz zaangażowanie w rozwój gospodarki przez aktywne wspieranie przemysłu spotkań.

Objęcie stanowiska Vice President EU Relations to duże wyróżnienie i dowód uznania. To nowe wyzwania oraz okazja do współpracy i wymiany doświadczeń ze wspaniałymi ludźmi z największych europejskich centrów wystawienniczych.

Międzynarodowe Targi Poznańskie nieustannie zmieniają się, a przedstawiciele Grupy MTP zajmują ważne stanowiska  w międzynarodowych organizacjach. Przypomnijmy, Przemysław Trawa, prezes zarządu Grupy MTP jest przewodniczącym Międzynarodowego Związku Statystyk Targowych CENTREX oraz prezesem Rady Polskiej Izby Przemysłu Targowego, natomiast Tomasz Kobierski, wiceprezes zarządu Grupy MTP zasiada w Radzie Dyrektorów UFI – Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego. W jakim obecnie kierunku zmierza Grupa MTP?

W 2021 roku Międzynarodowe Targi Poznańskie świętować będą stulecie istnienia. W historii tego miejsca odbija się historia naszego kraju, przemian politycznych i rozwoju gospodarczego. Międzynarodowe Targi Poznańskie od zawsze były polskim oknem na świat i dziś, jako Grupa MTP, chcemy ten status utrzymać. Pełnienie ważnych stanowisk w tak prestiżowych, międzynarodowych organizacjach sprawia, że w gronie organizatorów największych wydarzeń targowych śledzimy zmieniający się rynek i tworzymy długoterminowe strategie, by wyprzedzać potrzeby naszych klientów. Obecnie najważniejszym kierunkiem jest wprowadzanie zmian, w myśl idei zrównoważonego rozwoju. Nieustannie kreujemy nowe formaty wydarzeń, które łączą ekspozycję z konferencjami, warsztatami, panelami dyskusyjnymi.

Dążymy do tego, by kreować i realizować najbardziej wpływowe i najciekawsze wydarzenia w wybranych branżach w Polsce i na świecie.

Oprócz modernizacji infrastruktury i terenów Międzynarodowych Targów Poznańskich zarząd Grupy MTP aktywnie realizuje działania proekologiczne. Jakie?

Na rok 2020 zaplanowane są liczne inwestycje. Planujemy modernizację pawilonów, wdrożenie rozwiązań wykorzystujących alternatywne źródła energii, poszerzenie terenów zielonych. Ale działania proekologiczne, na które kładziemy duży nacisk, to także coraz lepsze zagospodarowanie odpadów związanych z realizacją targów, korzystanie z materiałów biodegradowalnych czy ponowne wykorzystywanie elementów zabudowy.

W tym roku poszerzyliśmy naszą ofertę o nowy, innowacyjny system wystawienniczy, który daje możliwość aranżacji stoisk w technologii niemal bezodpadowej. Dzięki temu rozwiązaniu znacznie ograniczamy liczbę płyt drewnopochodnych, które do tej pory były podstawowym materiałem do budowy stoisk. Unikamy też pracochłonnej obróbki tych płyt, a co się z tym wiąże, skracamy czas montażu i ilość zużytych materiałów. Dodatkowo jesteśmy w trakcie testów wykładziny bez lateksu, która podlega w 100% recyklingowi.

Na przestrzeni lat działalność poznańskich targów bardzo się zmieniła. Wystawiennictwo jest jedną z form działalności Grupy MTP (nie jedyną). Jakie działania podejmuje dziś Grupa MTP?

Przez lata kojarzyliśmy się głównie z organizacją targów, ale spektrum naszej działalności jest o wiele szersze. Dziś, poza uznanymi w świecie biznesowymi imprezami targowymi organizujemy kongresy, konferencje, wydarzenia kulturalne, sportowe, w tym mega eventy, które rocznie przyciągają ponad 1 mln gości z całego świata. Grupa MTP ma w swoich szeregach zespoły ekspertów od aranżacji przestrzeni, budowy stoisk, oprawy audiowizualnej, usług cateringowych, analiz biznesowych czy usług marketingowych. Nasze doświadczenie i kompetencje pozwalają nam organizować wydarzenia w dowolnym miejscu, pod dachem i w plenerze. W portfolio mamy ponad 100 własnych imprez targowych, w tym wydarzenia B2B, skierowane do profesjonalistów, jak i targi B2C. Jesteśmy także uznanym partnerem w kompleksowej obsłudze wydarzeń takich jak COP – Konferencja Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu czy Szczyt Bałkanów Zachodnich. Obecnie Grupa MTP w konsorcjum z FM Aldentro buduje Pawilon Polski na Wystawię Światową EXPO 2020 w Dubaju.

Jak w dobie internetu, sztucznej inteligencji, rozwoju social mediów postrzegana jest rola targów jako wydarzenia w branży spotkań?

Rozwój internetu i nowych kanałów komunikacji stanowi raczej wsparcie dla targów niż zagrożenie. Pozwala szybciej i bardziej precyzyjnie dotrzeć do grup docelowych oraz potencjalnych odbiorców. W dobie digitalizacji i szumu komunikacyjnego spotkania twarzą w twarz mają jeszcze większą wartość. Oferujemy naszym klientom czas i odpowiednie warunki na weryfikację informacji, zbudowanie relacji i nawiązanie współpracy. W dzisiejszym zabieganym świecie możliwość networkingu z najważniejszymi przedstawicielami danej branży w jednym miejscu i czasie jest szczególnie cenne.

Jak to wygląda na świecie? W jakim kierunku będzie zmierzać branża targowa w najbliższych latach?

Targi się „eventyzują”. Mniejsze znaczenie niż kiedyś mają eksponaty. Stoiska targowe są dziś przestrzeniami służącymi budowaniu sieci kontaktów oraz wizerunku firmy. Branża targowa musi także błyskawicznie reagować na zmiany zachodzące na poszczególnych rynkach. Dla przykładu – targi motoryzacyjne koncentrują się dziś głównie na e-mobility, co będzie widoczne również w trakcie Poznań Motor Show. Dostrzegliśmy tę nadchodzą zmianę już kilka lat temu i dlatego temat elektromobilności jest ważnym aspektem Kongresu MOVE towarzyszącego targom Poznań Motor Show.

Za kilka dni spotkamy się na Targach Mody Poznań. Jakie plany wobec tej imprezy wystawienniczej ma zarząd MTP w obliczu zmieniających się formatów targów w Polsce?

Targi Mody Poznań wciąż mają charakter biznesowy i przyciągają największych producentów oraz projektantów z Polski i świata. Zdajemy sobie oczywiście sprawę z tego, jak dynamicznie zmienia się branża mody, dlatego już od trzech edycji Targom Mody Poznań towarzyszy Kongres Fachowców – profesjonalna debata specjalistów, którzy zajmują się wieloma dziedzinami, jednak punktem wspólnym zawsze jest dla nich moda. Poruszone zostają kwestie e-commerce, marketingu, nowoczesnych technologii oraz tak istotnej w obecnych czasach ekologii i ruchu zero waste.

W tym roku Targom Mody Poznań towarzyszyć będzie również projekt Miasto Żyje Modą, który odbywać się będzie równolegle do wydarzenia. Jego celem jest ukazanie Poznania z perspektywy modnego miasta, a naszymi partnerami zostały lokalne galerie sztuki, muzea, butiki oraz projektanci.

Projekty te stanowią wartość dodaną Targów Mody Poznań, które w dalszym ciągu są świetną okazją do nawiązania nowych kontaktów biznesowych, zakupienia najnowszych kolekcji oraz obserwacji trendów.

Dziękuję za rozmowę i życzę, by 2020 rok przyniósł Pani Prezes kolejne tak spektakularne sukcesy jak członkostwo w zarządzie European Major Exhibition Centres Association. Do zobaczenia na Targach Mody Poznań.

Tagi: butikekologiaekspozycjagaleriainfrastrukturainwestycjaKonferencjaKongresMiędzynarodowe Targi PoznańskieorganizatorpoznańRecyklingshowTargi Mody Poznańtomasz kobierski
Poprzedni

Zdrowo dla Ciebie i środowiska

Następny

BioBazar i Daria Ładocha łączą siły, by tworzyć dania idealne dla dzieci, alergików, sportowców i wegan.

Redakcja EcoTaste

Redakcja EcoTaste

PowiązaneWpisy

Kärcher ograniczył znacząco emisje dwutlenku węgla. Firma publikuje raport za 2021
Aktualności

Kärcher ograniczył znacząco emisje dwutlenku węgla. Firma publikuje raport za 2021

Kärcher -  firma społecznie odpowiedzialna Globalny koncern Alfred Kärcher SE & Co. KG opublikował  właśnie nowy raport dotyczący zrównoważonego rozwoju....

7 października 2022
Trwają prace nad wyeliminowaniem z użycia szkodliwych odmian plastiku. Bez tych działań do 2040 roku ilość odpadów z tworzyw sztucznych może się potroić
Aktualności

Trwają prace nad wyeliminowaniem z użycia szkodliwych odmian plastiku. Bez tych działań do 2040 roku ilość odpadów z tworzyw sztucznych może się potroić

Zgodnie z szacunkami UNEP, Programu Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska, przemysł tworzyw sztucznych do 2040 roku podwoi swoje zdolności produkcyjne. Równocześnie potroi się...

15 września 2022
Następny
BioBazar i Daria Ładocha łączą siły, by tworzyć dania idealne dla dzieci, alergików, sportowców i wegan.

BioBazar i Daria Ładocha łączą siły, by tworzyć dania idealne dla dzieci, alergików, sportowców i wegan.

Ostatnie wpisy

Pochodzenie ma znaczenie – kupujmy polskie truskawki

Pochodzenie ma znaczenie – kupujmy polskie truskawki

5 maja 2025
Raportowanie Środowiskowe – kluczowe elementy i najlepsze praktyki

Raportowanie Środowiskowe – kluczowe elementy i najlepsze praktyki

18 lipca 2024
Polska jest bardzo atrakcyjnym, ale i trudnym rynkiem dla inwestorów OZE.

Polska jest bardzo atrakcyjnym, ale i trudnym rynkiem dla inwestorów OZE.

17 listopada 2023

Facebook

Produkty ekologiczne

Tego nie wiecie o kawie. Jakie kryje tajemnice i jak przygotowywać ją jak barista?

Tego nie wiecie o kawie. Jakie kryje tajemnice i jak przygotowywać ją jak barista?

29 września 2023
Kurczak z wolnego wybiegu – dlaczego warto wybierać EKO żywność?

Kurczak z wolnego wybiegu – dlaczego warto wybierać EKO żywność?

24 lipca 2023
Owoce jagodowe wciąż nie są doceniane. Dietetycy zalecają, by spożywać ich filiżankę dziennie

Owoce jagodowe wciąż nie są doceniane. Dietetycy zalecają, by spożywać ich filiżankę dziennie

16 lipca 2022
Jak zaplanować idealny piknik

Jak zaplanować idealny piknik

15 lipca 2022
Bardziej ekologiczna jazda dzięki odpowiednim oponom czyli jak zaoszczędzić do pół litra paliwa na 100 km

Bardziej ekologiczna jazda dzięki odpowiednim oponom czyli jak zaoszczędzić do pół litra paliwa na 100 km

6 czerwca 2022
AKADEMIA MĄDREGO DZIECKA uczy dzieci szacunku do natury

AKADEMIA MĄDREGO DZIECKA uczy dzieci szacunku do natury

19 kwietnia 2022

Archiwa

  • maj 2025
  • lipiec 2024
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Produkty
  • Zero waste

Tagi

barwnik butelka dieta dla dzieci drewniany Dzieci edukacja ekologia ekologiczny ekosystem emisja energetyka Energia fotowoltaika GDD HAPPY COLOR infrastruktura klocek konsument kosmetyk marnowanie żywności ochrona środowiska odnawialne źródła energii odpad owoc Papier plastik polimer Przemysł przyroda Recykling segregacja sklep Transport Unia Europejska Warszawa witamina wzrost sprzedaży zanieczyszczenia powietrza zdrowie Zero Waste ziemia zmiany klimatyczne środowisko żywność
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Eco Taste

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Zero Waste
  • Produkty Eko

Eco Taste

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .